Logo
0 ks
za 0,00 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
  1. Úvod
  2. Poradna
  3. Jakou velikost rámu zvolit?

Jakou velikost rámu zvolit?

Velikostí rámu kola se rozumí vzdálenost mezi středovou osou a koncem sedlové trubky rámu. Velikost se udává zpravidla v palcích (1 palec = 2,54 cm) nebo v centimetrech. Velikosti se mohou nepatrně odlišovat dle značky kola nebo konstrukce rámů. Doporučené velikosti rámů jsou v následující tabulce, pro orientaci je zařazena i výška postavy.

Určení velikosti rámu podle výšky postavy

Výška postavy (cm)     Horská kola (palce)      Crossová kola (palce)       Silniční kola (cm)

150 až 160                     15 - 16 "                       16 "                             48 - 50

160 až 165                     16 - 17 "                       17 "                             50 - 52

166 až 170                     17 - 18 "                       17 - 18 "                      52 - 54

171 až 175                     18 - 19 "                       18 - 19 "                      54 - 55

176 až 180                     19 - 20 "                       19 - 20 "                      55 - 56

181 až 185                     20 - 21 "                       20 - 21 "                      56 - 58

185 až 190                     21 - 22 "                       21 - 22 "                      57 - 59

190 a více                       22+ "                           23+ "                            60+

 

Všeobecné doporučení je, že velikost rámu horského kola se volí tak, aby cyklista stojící obkročmo nad kolem měl horní (vodorovnou) rámovou trubku asi 5 cm od rozkroku. Všechny výše zobrazené údaje jsou pouze orientační a liší se dle značky.

Pokud si nejste jisti, obraťte se na naši hotline. Správná poloha sedla: Nastavte si správnou výšku sedla tak, aby jste při sezení na sedle dosáhli téměř napnutou nohou patou na pedály. Při jízdě leží špička nohy na pedálu a noha je ve spodní poloze pedálu lehce pokrčená. V žádném případě by se Vám neměla pánev houpat z leva do prava. Pánev by měla být tedy při jízdě takřka nehybná. Sklon sedla se nastavuje podle chuti jedce nebo druhu kola. U horských, crossových a silničních kol je ideální vodorovná poloha.

 

Dětská kola:

Průměr kol   Věk dítěte   Výška postavy (cm)

12 "                 2-4                 90-110

16 "                 4-7                100-120

20 "                 6-9                115-130

24 "                 8-12              125-155

26 "                nad 10            nad 145

Všechny výše zobrazené údaje jsou pouze orientační. Pokud si nejste jisti, obraťte se na nás.

 

Materiály rámu: K výrobě rámů používá hliník, scandium, karbon, ocel a zřídka i titan. V následující tabulce se vám pokusíme vysvětlit vlastnosti jednotlivých materiálu: Hliník - výhodou rámů z hliníkových slitin je většinou nízká hmotnost a boční tuhost rámu. Nevýhodou je pak nízká či žádná pružnost a vyšší cena než u oceli. Výrazným prvkem napomáhajícím vlastnostem hliníkových rámů je profilace (tvarování) trubek. Hliníkové rámy nesou označení alu (případně s označením typu - 6061, 7005, 7020 ap.), allux, alloy, dural, easton, alutron atd.. Cena a váha těchto rámů je odlišná v závislosti na použití různých druhů hliníkových slitin a technologií. Scandium – hliníková slitina, s příměsí scandia. Díky této přísadě získává hliník vyšší pevnost a pružnost a proto jsou tyto rámy daleko lehčí než klasické hliníkové. Karbon - vzniká kladením vrstev karbonové tkaniny a pojidla do speciálních forem a jejich spékáním při tlaku a vysátém vzduchu. Tento způsob výroby umožňuje přidávat a ubírat materiál na místech kde ho je nebo naopak není potřeba. Tím se dociluje vysoké pevnosti a přitom extrémní lehkosti konstrukce. Díky zdokonalení technologie výroby se tyto rámy staly momentálně nejlepším materiálem pro rámy jízdních kol. Ocel (Hi-Ten) - výhodou ocelových rámů je jejich pružnost a nízká cena. Nevýhodou je vyšší hmotnost. Pro odstranění těchto nevýhod se často používají slitiny oceli jako např. Cr-Mo (zušlechtěná ocel s přísadou chromu a molybdenu) nebo slitiny např. Columbus. Díky tvrdosti slitiny je možné použít tenčí stěny trubek a rám je proto lehčí. S kvalitou těchto slitin potom samozřejmě roste i jejich cena. Ocel se v současné době nejčastěji používa pro výrobu rámů BMX kol, které mají maximální nároky na výdrž a odolnost proti nárazu / pádu.

 

Orientační nosnosti jízdních kol Níže maximální nosnosti jízdních kol dle kategorií. Údaje byly převzaty od výrobce jízdních kol GHOST. Tyto údaje jsou pouze orientační a mohou se u různých značek kol mírně lišit. Druh kola Orientační nosnost MTB 120 kg Crossová kola 120 kg Trekingová kola 140 kg Silniční kola 120 kg Dirt/Street/Trial 120 kg Dětská kola 12 "/16 " 50 kg Dětská kola 20 " 80 kg Dětská kola 24 " 100 kg BMX 150 kg

Vytvořeno na Eshop-rychle.czEshop-rychle.cz
Zpracování osobních údajů můžete ovlivnit úpravou svých preferencí ochrany soukromí.